برای دسترسی به متن کامل پایان نامه ها به صورت حضوری به دانشگاه مربوطه که تحقیق در آن انجام شده است، مراجعه نمایید.
همچنین پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به عنوان مرجع قانونی انتشار پایان نامه ها، فایل کامل تعدادی از پایان نامه ها را از طریق سامانه گنج منتشر کرده است.

وضعیت حقوقی ضمانت (گارانتی) کالا در حقوق ایران

دانشجو: ، استاد راهنما: ،
پایان‌نامه: غیر دولتی - دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی ‌واحد مرودشت - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی - 1394 - [کارشناسی ارشد]
چکیده:
چکیده از گارانتی تعاریف متفاوتی شده است که در بعضی از تعاریف گارانتی و وارانتی به یک معنی تعریف شده اند. گارانتی که همان کلمه لاتین « guaranty » است که مشتق شده از « guarantee » می باشد و به معنای ضمانت، تضمین، وثیقه و تضمین نامه بکار رفته است. در روابط تجاری و معاملات بازرگانی دایره ی این تضمین و تعهد با ضمانت نامه روشن تر می شود. یک تعریف به این عبارت آمده است، « وارانتی یا گارانتی تعهدی است که فروشنده در مقابل محصول یا خدماتی که ارائه می کند معمولاً متعهد می شود در صورت برآورده نشدن ادعای خود، حاضر به تعمیر یا تعویض کالا خواهد شد». خدمات پس از فروش کالا و خدمات، نه تنها ضامن بقای تولید و گردانندگان شرکت های تولیدی است بلکه یکی از مهمترین عوامل موثر برای رقابت در بازارهای جهانی است. گارانتی نیز دارای اوصاف عقد است و طرفین بر انجام تعهدی توافق می نمایند. در یک فرض گارانتی را باید عقدی تصور کرد که دو طرف با ایجاد رابطه قراردادی تحت عنوان ضمانت نامه خواهان آثار آن هستند. تعهد فروشنده یا تولید کننده در برابر خریدار مبنی بر تضمین کیفیت محصول فروخته شده بدون این که اراده خریدار در ایجاد این تعهد نقش داشته باشد یک ایقاع است. و در فرضی دیگر، فروشندگان کالا طی ورقه ای به نام ضمانت نامه، کیفیت محصول خود را طی دوره معینی تضمین می کنند که این تعهد به طور مستقل صورت می گیرد و این فرض را تعهد ضمن عقد می گویند. شاید بهترین نتیجه ی حاصله از تحقیقات و مطالعات حقوق مصرف کننده، تغییر در مبنای مسئولیت تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات است که از نظریه ی اصل نسبیت قرار دادی به مسئولیت محض مبدل شده است. کلید واژه ها : گارانتی، کالای مشمول گارانتی، ماهیت گارانتی، آثار گارانتی، مسئولیت ناشی از گارانتی، دعوای گارانتی.

برای این سند علمی فایلی وجود ندارد
دریافت فایل ارجاع
BibTeX
EndNote

گارانتی؛ ضمانت یا تبلیغات !

مقاله نشریه: خدمات پس از فروش » دي و بهمن 1392  شماره8

بررسی وضعیت گارانتی در بازار ایران 2

مقاله نشریه: رایانه خبر » آبان و آذر 1382  شماره2

ماهیت حقوقی گارانتی

مقاله کنفرانس: دومین کنفرانس ملی چارسوی علوم انسانی - 1395

بحثی در عدم مطابقت حقوقی كالا و ضمانت اجراهای آن

مقاله نشریه: مطالعات حقوق خصوصی » تابستان 1391  شماره2

مسائل حقوقی در مورد «گارانتی »

مقاله نشریه: خدمات پس از فروش » تير و مرداد 1393  شماره11

نگاهی به وضعیت گارانتی كالای دیجیتالی در ایران: بیایید با گارانتی آشتی كنیم

مقاله نشریه: تحلیلگران عصر اطلاعات » آذر و دي 1386  شماره7

بررسی ماهیت حقوقی و ضمانت اجرایی وجه التزام در حقوق ایران

مقاله کنفرانس: کنفرانس ملی مطالعات هنر و پژوهش‌های علوم انسانی - 1394

بررسی ابعاد حقوقی گارانتی

مقاله نشریه: حقوق خصوصی » پاييز و زمستان 1392  شماره23

وضعیت حقوقی مالکیت زمانی در حقوق موضوعه ایران

مقاله کنفرانس: کنفرانس ملی تحقیقات علمی جهان در مدیریت،حسابداری،حقوق و علوم اجتماعی - 1396

بررسی وضعیت حقوقی فرزند نامشروع در حقوق ایران

مقاله کنفرانس: نخستین کنگره بین المللی حقوق ایران - 1394
telegram instagram درباره قوانین و مقررات تماس با ما حامیان ما اطلاع رسانی کنفرانس ها تبلیغات